Niedawno pisaliśmy o polskiej edycji Think Blue. Tymczasem w ostatnich dniach odbyły się jeszcze inne zawody, podczas których kierowcy musieli jeździ c jak najoszczędniej. Tym razem rywalizowali w nich studenci ze swoimi prototypowymi pojazdami. Polskie zespoły wystawiły ich łącznie aż siedem.
Shell Eco-marathon Europe są jednymi z najważniejszych konkursów dla inżynierów na świecie. W tym roku odbyły się między 21, a 24 maja w Rotterdamie. Polskę reprezentowało 11 zespołów z sześciu uczelni, które wystawiły łącznie siedem samochodów w dwóch kategoriach – miejskiej "UrbanConcept" oraz futurystycznej "Prototyp". Przedstawiamy najlepsze wyniki osiągnięte przez naszych studentów.
Pojazd o nazwie PAKS+ zaprezentowany przez drużynę SKAP 2 (Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów) z Politechniki Warszawskiej zajął drugie miejsce w kategorii "UrbanConcept" pojazdów benzynowych. Na jednym litrze paliwa przejechano nim aż 317 km.
Zespół Smart Power z Politechniki Śląskiej wystartował w kategorii "Prototyp". Ich napędzana energią elektryczną MuSHELLka osiągnęła wynik 504 km/kWh, co przełożyło się na ósme miejsce w tej kategorii.
Pojazd EcoArrow II również startował w kategorii futurystycznych. Napędzany był jednak benzyną. Wystawił go zespół IRON WARRIORS z Politechniki Łódzkiej, który przejechał nim 641 km na jednym litrze paliwa.
Poza wymienionymi zespołami, nasz kraj reprezentowały też drużyny: SKAP, Green Arrow i Simr Team (Politechnika Warszawska), ELVIC TEAM (Politechnika Lubelska), HydrogenCar PG i KNKP Racing (Politechnika Gdańska), Smart Power Urban (Politechnika Śląska) oraz WAT ECO TEAM (Wojskowa Akademia Techniczna).