A właściwie nie terenowy, tylko crossover – bo w tej rodzinie należy sklasyfikować Fiata 500X. Zadebiutował on podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. To bardzo ciekawa propozycja włoskiego producenta. Szczególnie pod kątem stylistycznym.
Na pierwszy rzut oka Fiat 500X wygląda bardzo podobnie do modelu 500. Ten nie słynie z imponujących gabarytów, a wręcz przeciwnie. Jednak po przyjrzeniu się z bliska, okazuje się, że crossover nawiązuje co prawda stylistycznie do wersji klasycznej, ale jest od niej znacząco większy.
Fiat 500X ma 4,25 m. długości, 1,8 m. szerokości i 1,6 m. wysokości. Oprócz wersji miejskiej, dostępna też będzie wersja uterenowiona, która za sprawą większego prześwitu, będzie wyższa o 2 cm.
Pod maską będzie mógł pracować jeden z kilku dostępnych silników. Będą to benzynowe: 0.9 TwinAir Turbo, 1.4 MultiAir (w dwóch wersjach), 1.6 E-torQ, 2.4 Tigershark, oraz trzy diesele: 1.3, 1.6 i 2.0 MultiJet-II. Współpracować z nimi będzie 5 lub 6-stopniowa manualna skrzynia biegów lub 9-stopniowa przekładnia automatyczna. Wszystko to będzie odpowiedzialne za obsługę przedniego napędu (klasycznego lub z systemem Action Plus) lub napędu 4x4.