Pierwsza połowa 2014 roku była dla Volkswagena czasem historycznego sukcesu. W tym okresie producent osiągnął pułap trzech milionów sprzedanych samochodów. Wzrost sprzedaży odnotowano w Europie Zachodniej, rejonie azjatyckim i w Chinach. Mniej aut w stosunku do pierwszego półrocza 2013 r. sprzedano natomiast w Europie Środkowej i Wschodniej oraz obu Amerykach.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe największy wzrost zanotowała na rynku chińskim (wraz z Hongkongiem). Od stycznia do czerwca ubiegłego roku sprzedała bowiem 1,17 mln aut. W roku bieżącym było to już 1,39 mln sztuk.
Spadek sprzedaży Volskwagena widoczny był natomiast w trzech regionach. Największy odnotowano w Ameryce Południowej. Zarejestrowano tam o ponad 21% mniej pojazdów tej marki, co w analogicznym okresie 2013 r.
Mimo że sprzedaż w regionie Europy Środkowej i Wschodniej spadła ze 132 400 do 127 100 samochodów, w naszym kraju proporcje te mają się zupełnie inaczej. Wyniki Volkswagena w Polsce pokazują, że wciąż bardzo chętnie ufamy tej marce. Zanotowała ona bowiem wzrost sprzedaży o prawie 25% (z 13 631 do 16 946 pojazdów). Największa popularnością cieszył się zakup Golfa, Passata oraz Tiguana.