english version

Samochody ekonomiczne w testach bezpieczeństwa IHSS

Amerykański odpowiednik Euro NCAP - Insurance Institute Highway Loss (IIHS) w 2012 roku opracowała nowy sposób badania bezpieczeństwa pojazdu przy uderzeniach. Narzędzie to wykorzystuje obrysowe testy zderzeniowe. Niedawno wykorzystano je, by sprawdzić małe samochody z klasy A i B. Wynik? Na 11 aut, tylko 1 otrzymało ocenę "akceptowalną".

 

Obrysowy test zderzeniowy polega na tym, że pojazd jadący z prędkością ok 64 km/h, uderza czołowo w statyczną przeszkodę. Nie robi tego jednak całą swoją szerokością (ani standardowymi 40 procentami), tylko 25-procentową powierzchnią przednią. Takie zderzenie jest dużo bardziej niebezpieczne dla osób, które znajdują się w przedziale pasażerskim. Wszystko przez to, że siły działające na nadwozie, rozkładają się zupełnie inaczej. Podobny efekt występuje np. w przypadku uderzenia w drzewo.

Insurance Institute Highway Loss wziął pod lupę małe, ekonomiczne samochody z segmentu A i B. Efekt? Okazuje się, że ich ogólne wyniki w teście obrysowym są bardzo słabe.

Żaden z 11 pojazdów nie zdobył ogólnej oceny dobrej (G).

Tylko Chevrolet Spark zapracował na notę A (akceptowaną)

Ford Fiesta, Toyota Yaris hatchback, Kia Rio i Mazda 2 uzyskały ocenę M (marginalną).

Notę P (nieodpowiednia) zainkasowały: Fiat 500, Honda Fit, Mitsubishi Mirage, Nissan Versa sedan,, Toyota Prius c i Hyundai Accent.

Cały raport dostępny jest na stronie www.ihss.org

Nie zwlekaj!

Wynajmij samochód już dziś!

Ostatnio na blogu



Wynajmujemy w całej Polsce!

Oddziały firmy Autocash

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies

Wybierz długość

Wynajem krótkoterminowy Wynajem średnioterminowy Wynajem długoterminowy

Wynajmij samochód

Warszawa Wrocław Kraków Gdańsk Poznań Katowice wynajem długoterminowy
Rezerwuj rezerwuj samochód