Największa fabryka samochodów w Polsce zwiększyła swoją produkcję. Choć skok nie jest spektakularny (wynosi 0,5%), to jednak cieszy. Szczególnie w obliczu niedawnej redukcji spowodowanej zaprzestaniem montowania modelu Panda Classic.
Tyska fabryka swoją największą produkcję odnotowała w 2009 roku. Wypuściła wtedy ponad 600 tys. samochodów. W ostatnich latach liczby te nie wyglądały już tak imponująco. W 2013 roku z taśmy zjechało ok. 295,7 tys., a w roku ubiegłym prawie 314 tys. aut.
Porównując dane z pierwszych czterech miesięcy, można zaobserwować, że produkcja fabryki Fiata w Tychach wciąż rośnie. Od stycznia do końca kwietnia 2015 roku zmontowano w niej 114.177 samochodów. W analogicznym okresie ubiełego roku było to 113.613 aut.
Największy udział w tej liczbie ma model 500. Tyska fabryka wypuściła w tym roku już 73.775 jego egzemplarzy. Drugie miejsce należy do Lancii Ypsilon (20.467 sztuk), a trzecie do Forda Ka (19.935 egzemplarzy). Warto odnotować, że w od stycznia do końca kwietnia 2014 roku, dwa ostatnie modele zjeżdżały z taśm częściej (kolejno 24.349 i 21.917 razy). Cały wzrost został więc wypracowany przez "pięćsetkę".
Wśród wszystkich fabryk Fiata, ta zlokalizowana w Tychach jest jedną z największych. Jednocześnie jest głównym zakładem montującym samochody w Polsce. Ponad 99% jej produkcji przeznaczona jest na eksport (przede wszystkim do Włoch oraz Wielkiej Brytanii).