Podczas Geneva Motor Show zaprezentowano inną odmianę Passata – Alltrack. Jest to auto z nadwoziem kombi, które posiada m.in. większy prześwit i napęd 4x4. Volkswagen chce, by była to alternatywa dla SUV-ów. Na pewno będzie wyróżniać się wśród innych aut typu kombi.
Czym różni się wersja Alltrack od zwykłej? Przede wszystkim zawieszeniem. Jest o prawie 3 cm wyższe, co pozwala na łatwiejsze i bezpieczniejsze poruszanie się po trudnym terenie. Wyposażone jest ono też w osłony na nadkolach i progach, które chronią karoserię.
Pod maską Passata Alltrack pracują mocne silniki – benzynowe TSI (150 lub 220 KM) oraz diesele TDI (150, 190 lub 240 KM). Wszystko to, by nowe dziecko Volkswagena podołało jeździe w trudnym terenie. Obługiwać je będzie przekładnia manualna lub dwusprzęgłowa DSG. Jednostki te wspiera w tym zakresie automatyczny napęd 4x4 oraz szereg systemów. Dostępny będzie też tryb "Off-road", który po włączeniu, tak dopasuje działanie systemów, by wspomagały one kierowcę w trudnym terenie.
Volkswagen Passat Alltrack posiada także inne rozwiązania elektroniczne, które ułatwiają jazdę nie tylko w terenie, ale i w mieście. Mowa m.in. o aktywnym tempomacie, systemie emergency assist, asystencie jazdy w korkach oraz asystencie parkowania.
Podsumowując, nowy Passat jest ciekawą alternatywą dla pojazdów typu SUV. Zainteresuje jednak przede wszystkim użytkowników kombi. Jego wygląd jest bowiem niebanalny, a możliwości (i te, które prezentuje w terenie, i te wynikające z wyposażenia) bardzo duże. Auto w salonach pojawi się w okolicach września.