BMW oraz Audi rozpoczynają nową erę w dziedzinie oświetlenia samochodowego. Koncerny zapowiedziały wprowadzenie reflektorów laserowych. Pod kątem jakości światła oraz oszczędności, mają one być lepsze nawet, niż LED-y.
Laserowe reflektory mają mieć m.in. BMW i8 oraz Audi R18 e-tron Quattro . Jak widać nie jest to więc rozwiązanie adresowane do przeciętnych użytkowników samochodów. Póki co.
Światła laserowe mają bowiem bardzo duży potencjał. BMW pokazując prototyp swojej propozycji podało, że reflektory tego typu będą miały prawie dwa razy dalszy zasięg, niż tradycyjne. Dodatkowo mają bardzo podobną żywotność, jak diody LED, a przy tym są mniejsze i lżejsze. A co najważniejsze - reflektory laserowe emitują strumień o spektrum podobnym do światła dziennego. Sprawia to, że jest on bardzo komfortowy dla ludzkiego oka.
Jak w praktyce będzie się sprawdzało to rozwiązanie? Na odpowiedź musimy jeszcze zaczekać. Choć niektórzy eksperci motoryzacji już mówią o świetlanej przyszłości laserów. Przewidują ich masową produkcję i montowanie w samochodach osobowych za 2-3 lata.