Najnowsze dziecko Hyundaia zadebiutowało na frankfurckich targach motoryzacyjnych. W sprzedaży dostępne jest z dwoma rodzajami silników i w trzech wersjach wyposażenia. Co ciekawe, i10 drugiej generacji to auto z segmentu A, mimo że jego stylistyka i wyposażenie wskazuje na klasę B.
Hyundai i10 I był produkowany od 2007 roku. Była to alternatywa dla Kia Picanto. Jesienią ubiegłego roku Hyundai zaprezentował i wprowadził do sprzedaży model drugiej generacji tego samochodu.
Nowe i10 to auto z segmentu A. Jest jednak nieco szerszy i dłuższy, z przez to też bardziej przestronny niż większość samochodów tej klasy. Na uwagę zasługuje również przyzwoita pojemność bagażnika (252 litry).
Hyundai oferuje swoje nowe dziecko z dwoma silnikami benzynowymi. Pierwszy to 3-cylindrowy 1.0 MPI o mocy 66 KM. Drugi to 4-cylindrowy 1.2 MPI o mocy 86 KM.
Model i10 II ma też trzy wersje wyposażenia: Access, Comfort i Premium. Co ciekawe, dwie pierwsze wersje oferowane są z gratisowymi pakietami. Klient kupujący Access otrzyma za darmo klimatyzację oraz radio, a nabywający Comfort - klimatyzację i światła LED.
Podsumowując: nowy Hyundai i10 jest samochodem z segmentu A, posiadającym cechy (rozmiary, linia nadwozia, wyposażenie wnętrza), które pozwolą mu zadowolić nawet bardziej wymagających użytkowników. Pierwsze modele tego pojazdu zaczynają już krążyć po naszych drogach. Pozostaje oczekiwać na opinie użytkowników.