Testy przeprowadzone przez Euro NCAP jednoznacznie wskazują, że nowe dziecko Peugeot jest samochodem bezpiecznym. Peugeot 308 otrzymał bowiem pięć gwiazdek we wszystkich kategoriach, które są brane pod uwagę przy badaniu bezpieczeństwa pojazdu.
Peugeot 308 zadebiutował kilka miesięcy temu - podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zastąpił on swojego poprzednika, produkowanego w latach 2007-2013. 5-drzwiowy hatchback jest spotykany z czterema rodzajami silnika: 1.2 VTi, 1.6 Turbo, 1.6 HDi oraz 2.0 HDi.
Podobnie, jak swój poprzednik, Peugeot 308 drugiej generacji uzyskał najwyższe noty w testach Euro NCAP. Organizacja ta sprawdza samochody pod czterema kątami: ochrony dzieci, ochrony dorosłych, ochrony pieszych wyposażenia wspierającego bezpieczeństwo. We wszystkich tych kategoriach Peugeot 308 II zdobył po pięć gwiazdek (czyli maksymalną ich ilość).
Nic dziwnego - nowy pojazd francuskiej fabryki wyposażony jest w wiele akcesoriów poprawiających bezpieczeństwo (m.in. monitor martwego pola i system automatycznego hamowania awaryjnego). Niebagatelnie wpływa to na pozycję Peugeot 308 II w walce ze swoją konkurencją: Volkswagenem Golfem VII, Oplem Astrą J, czy Hondą Civic.