Podczas Geneva Motor Show 2015 debiutowały nie tylko auta dedykowane przeciętnym użytkownikom, ale także modele koncepcyjne i perełki motoryzacyjne. Wśród nich był Koenigsegg Regera – samochód bez skrzyni biegów, którego silnik generuje moc 1.500 KM.
Możliwości, jakie daje napęd nowego projektu szwedzkiej motoryzacji są niesamowite. Koenigsegg Regera potrzebuje zaledwie 2,8 s., by rozpędzić się do 100 km/h. Osiągnięcie prędkości 300 km/h to kwestia zaledwie 12,3 s. Mniej niż 20 s. zajmuje mu natomiast rozpędzenie do 400 km/h.
Wszystko to jest zasługą m.in. układu napędowego, który generuje moc rzędu 1.500 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 2.000 Nm. Co ciekawe, Koenigsegg Regera to hybryda. Pod jego maską kryje się 5-litrowy silnik V8 twin turbo, który wspomagany jest przez trzy jednostki elektryczne. Ale to nie wszystko. Napęd nie współpracuje z żadną skrzynią biegów, bo jej po prostu nie ma. Napęd przekazywany jest z silników na tylne koła za pomocą sprzęgła hydrokinetycznego.
Wrażenie robi także futurystyczny wygląd nowego dziecka koncernu Koenigsegg. Regera pozwala na podróż dwóm osobom. Waży nieco ponad 1,6 t., a jego wymiary to około 4,6x2,1x1,1 m. (dł./szer./wys.). Osie rozstawione są na ok. 2.7 m.
Jaki będzie koszt tego samochodu? Tego póki co dokładnie nie wiadomo. W internecie pojawiła się informacja, że cena Koenigsegg Regera będzie wynosiła ok. 1,9 mln dolarów. Szwedzki koncern ma zamiar wyprodukować 80 takich aut.